Eva L’Hoest, Shitsukan of Objects,  2019. Sculpture led, stereolithography apparatus, résine, build-plate.

MAGMA · Triënnale voor hedendaagse kunst van Ottignies-Louvain-la-Neuve

~
Public

Naar een fluïde identiteit

Vandaag zijn we fluïde wezens. Wij kiezen er voortdurend voor ons aan te passen, te bewegen, te evolueren. Wij hebben de vloeibaarheid omarmd in de wereld van het werk en in onze fysieke bewegingen, sociale relaties en zelfs onze virtuele aanwezigheid. Hoe kunnen we sereen leven met deze voortdurende verandering?

Stelt fluïditeit ons in staat de polariteiten van zelf en ander, mens en natuur, man en vrouw, materieel en immaterieel, stagnatie en beweging te overstijgen? Kunnen we meervoudig zijn, fluctueren en er kracht uit putten? Kunnen we tegelijkertijd vloeiend en geaard zijn?

De Triënnale is verspreid over drie iconische locaties in Ottignies en Louvain-la-Neuve, en wijkt ook uit naar Brussel en Parijs. MAGMA wil de bezoekers aanmoedigen om hun visie op identiteit te herzien aan de hand van meervoudige, polymorfe kunstuitingen die lichaam, zintuigen en verbeelding aanspreken. Een triënnale in het teken van zintuigen en emoties om dieper na te denken over onze eigen fluïditeit.

In het Musée L nemen 16 kunstenaars alle tentoonstellingsruimtes van het museum in, zowel tijdelijk als permanent, om nieuwe dialogen te creëren tussen de werken in onze collecties, de architectuur van ons gebouw en de gedachten van bezoekers : Laurette Atrux-Tallau, Stéphan Balleux, David de Tscharner, Lise Duclaux, Patrick Everaert, Jot Fau, Maika Garnica, Pélagie Gbaguidi, Stephan Goldrajch, Camille Henrot, Graciela Iturbide, Mehdi-Georges Lahlou, Eva L’Hoest, Mountaincutters, Aura Satz en Elly Strik.

Commissariaat : Adrien Grimmeau (ISELP, Bruxelles)

Meer over de Triënnale

Project geleid door het Centre culturel d’Ottignies-Louvain-la-Neuve en zijn voornaamste partners (CCBW-Pulsart, UCLouvain, Musée L, Ateliers d’art de la Baraque, Centre culturel Wolubilis, Le Botanique), de triënnale voor hedendaagse kunst van Ottignies-Louvain-la-Neuve beleeft haar tiende editie in het najaar van 2021. In elke editie onthult het kwade dubbels, spanningspunten in ons territorium en in de wereld en belicht het een originele benadering van (nieuwe) hedendaagse kunstpraktijken.